...
.
...

lördag 13 juni 2015

Oskyldig?

Men jisses, har inte serien Frikänd lyckats samla ihop en skara exeptionellt vackra skådespelare? Och skillade!


Susanne Boucher; sjukt begåvad skådespelerska, hennes ansiktsuttryck kan skifta mellan skarpt konstrasterande känslor på en sekund och i rollen som tonårstjej är hon tveklöst övertygande. Så mycket inombords, men ändå stark och trygg.

Bildkälla


Anne Marit Jacobsen; är  stark i denna serien. Vansinnigt vacker i sin skörhet och jag förstår inte hur  hon lyckas gå från glad bullmamma till ostabilt paranoid obemärkt. Hon bara är sin roll och fullständigt fascinerar mig.

Bildkälla


Jamie Hayden; är så grymt gorgeous. Det är alltid ett effektivt grepp när en karaktär som aldrig ler plötsligt visar tänderna och släpper fram charmen. Lite brittiska på det skadar ju inte direkt. Inte kostymen heller.

Bildkälla

Ellen Dorrit Petersen; levererar. Hela tiden. Hon är kall, hon är varm, hon är självständig och hon bryr sig om. Hon är framgångsrik, hon är kämpande, hon har känsla och hon har driv. Hon har vishet och självförtroende i ögonen.

Bildkälla


Nicolai Cleve Broch; är jag så himla osäker på. Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om hans karaktär. Och det är skillat! Det har ju med manuset att göra också, men ändå. Han är en sån där mix mellan Hollywood-perfektion och vanlig kille. Och han spelar sin kostymroll väldigt trovärdigt.

Bildkälla

Lena Endre; är en av mina absoluta favoritskådespelare. Är det nerv man letar efter är hon ens första val tänker jag. Sen kan jag sakna hennes humortalang i serien, för hon är så oerhört rolig, och här är hon mest utom sig. Men det är ju det hon ska vara och hon gör det så fruktansvärt bra. Så på pricken. Med små nyanser. Och så är hon så väldigt stark i sin svaghet. Åh. Lena.

Bildkälla


Tobias Santelmann; har så himla bra blick och kroppsspråk! Jag får känslan av att jag känner honom och han speglar så mycket med så lite på ett väldigt skickligt sätt. Väntar med spänning på ett eventuellt utbrott av nåt slag från hans sida. *gnuggar händerna, poppar popcorn & myser*

Bildkälla


Elaine Tan; är så himla smashing hela tiden. Och bara bär sin överklasspondus med sån övertygelse att man nästan blir lite intimidated. Men så är hon också ödmuk. Och skarp. Samtidigt som hon lyckas vara helt ombytlig på ett trovärdigt sätt. Lite flyktig typ. Det är vackert på nåt vis..!

Bildkälla


Julia Bache-Wiig; har ett oemotståndligt glitter i ögonen och bemästrar rollen som underlägsen, överlägsen, barnslig och brådmogen på en och samma gång. Väntar även i hennes fall på en eventuell power-scen. Det vore awesome.

Bildkälla


Synnöve Macody Lund; (är superlik Josephine Bornebusch, ja, men skit i det) skulle man ju kunna titta på även om hon så var uttryckslös i 40 minuter. Hennes ansikte är fantastiskt. Inte bara för att hon är strålande vacker men för att hon uttrycker så mycket, även när hon är neutral liksom. Jag blir också intresserad av hennes åsikt, vad hon tycker och vad hon ska göra. Hon är så självklar. Men ändå inte alls självklar. Intriguing. Och hon kastar flörtiga blickar väldigt, väldigt bra.

Bildkälla

Människan besitter verkligen skönhet! Men jag rekommenderar inte Frikänd därför, utan för att serien är väldigt bra! Oförutsägbar men ändå engagerande. Den vänder hela tiden utan att vara kaosig. Och trots brist på inormation får man hela tiden lagom mycket att bita i. Plus att Norge är svinvackert. Och så alla dessa brillianta människor med kollegor..! Yey, go get it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar